Sunday, June 5, 2011

alaf21 (cont)


aida adriani

1. cintamu di hati ; harga: RM11 (x termasuk kos penghantan)
                            halaman: 405 ms
sinopsis:

Kata orang... kita boleh jatuh cinta dalam sekelip mata tapi untuk melupakannya hampir sepanjang hayat. Sememangnya, cinta pertama terlalu sukar dilupakan. Meskipun tidak berakhir dengan satu ikatan suci, namun kenangan itu tetap utuh di hati, terpahat teguh di sanubari.

Seri terperangkap antara dua perasaan; cinta suci seorang lelaki dan cinta sejati kekasih lama. Keteguhan hatinya terduga apabila Zulfy semakin dekat padanya. Setiap waktu bersama Zulfy meletakkannya dalam kemelut perasaan. Kenangan cinta pertama mereka kembali memburu hingga mengundang cemburu Azlan. Dalam melawan arus asmara terlarang, kesetiaan Seri terus-terusan diragui.

Takdir ALLAH tiada siapa dapat menghalang, ujian datang tiada siapa dapat menduga. Seri terus tabah menghadapi segala rintangan dalam mencari bahagia yang hilang. Jalan yang dilalui tetap berliku. Bahagia yang dicari ibarat fatamorgana. Ada waktunya dia hampir mengaku kalah dengan takdir. Ada saatnya dia hampir tersungkur dalam mencari sejalur sinar.

Hari berlalu... dan dalam pencarian itu, hatinya sering berkata, milik siapakah cinta ini? Masih adakah cinta kedua buatnya?


novelis: mimie afinie
1. bisikan rindu ; harga: RM11 (x termasuk kos penghantan)
                       halaman: 435 ms
sinopsis:

Antara Shahrul dan Ikhwan kedua-duanya sama kacak, sama baik. Tapi jika di hati tiada rasa cinta, salah seorang harus berkorban. Jika mulut berkata sayang sedangkan hati berkata tidak, untuk apa sebuah percintaan?

Sekuat manapun cinta Shahrul kepada Dina, hatinya tetap milik Ikhwan. Kehadiran Ikhwan telah mengajar Dina erti sebuah rindu. Namun percintaan mereka sering diuji dengan salah faham dan kebetulan.

Akhirnya, Dina mengalah. Perginya bukan kerana kalah, tetapi pergi mencari harga diri yang dicampak oleh lelaki yang amat dicintai. Kerana cinta itu Dina sanggup tinggalkan Ikhwan dan segalanya.

Setelah agak lama menyepi, Dina nekad ingin kembali. Sayangnya kepulangan Dina dalam keadaan yang tidak terduga! Tiada kata maaf, tiada pelukan mesra. Yang ada hanya tangisan... Gembira atau duka?

(reserved to syuhairah)

4 comments:

  1. salam! saya nak beli novel ni lah. :) mcm mana kira postage nye ye?

    ReplyDelete
  2. maaf ye tersilap comment :) novel ada cinta di hati bukan bisikan rindu. :)

    ReplyDelete
  3. maaf ye.. x prasan ada komen kt bwh ni.. sori sgt novel ada cinta di hati tu dh ada org bli.. nnt kalau ada novel yg awk mint just email or msj trus kt sy.. sy slalu check dua tu je.. komen ni jrg.. minx maaf sgt.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum. Saya berminat nak beli novel ni. Saya ada mesej kat no yg diberi kat header - syuhairah-

    ReplyDelete